= British Library Music Facsimiles: 1.
AND 2 others on J.S. Bach.
= With AUTOGRAPH SIGNED DEDICATION "voor mijn goede vriendin en zangeres Ileana Melita van Johan Franco 25 okt. 1967".
AND 1 other by the same: Herinnering aan Holland. In Memoriam H. Marsman. Piano-vocal score (New York, 1941, orig. wr., large 4to. Lower outer corner of frontwr. sl. nibbled by silverfish).
- First free endpaper lacks tiny portion. Upper joint trifle weak; corners showing.
- Closed tear in title-p.; contents otherwise good/ fine. Binding worn/ rubbed along extremities.
= RISM G 2642 (5th edition).
- Rebacked w. cloth and w. later backcover. = RISM H4692; Hoboken II, p.59f.
Idem. Die Schöpfung. La Création. Piano and song adapt. by F. Ries. Bonn, N. Simrock (pasted over w. booksellers ticket of L. Plattner, Rotterdam), n.d. (1800), plate no. 9, (2),135p., entirely engr. score, contemp. hcalf, obl. 4to.
- Binding (sl.) worn along extremities. = Hoboken XXI/ 2, p.42.; RISM H4652.
Händel, G.F. Der Messias. Piano and song adapt. by C.F.G. Schwencke, "mit deutschen Texte von Klopstock und Ebeling." Hamburg, J.A. Böhme (publ. name pasted over w. ticket of Theune & Comp., Amst.), 1809, no plate no., (4),166p., engr. title-p. w. oval vignette, engr. score, contemp. marbled gilt hcalf w. gilt oval green mor. letterpiece on frontcover, obl. 4to.
- Contents very fine. Binding worn/ rubbed along extremities. = RISM H740.
AND 4 others: R. SCHUMANN and C. SCHUMANN-WIECK, Genoveva. Oper in vier Acten nach Tieck und F. Hebbel. Piano and song adapt. C. Schumann-Wieck (Leipsic, n.d. (±1851), plate no.3388, lithogr. title-p. and scores for voice and piano, contemp. hcalf w. green mor. letterpiece, folio. Title-p. sl. foxed. Binding worn along extremities; spine-ends dam.); G. MEYERBEER, Le Prophète (Paris etc., n.d. (±1849), lithogr. title-p. and score, contemp. giltlettered green hmor., folio. Lithogr. title loose; textp. foxed; most leaves w. waterstain in upper margin affecting the uppermost bar.); P. VON WINTER, Das unterbrochene Opferfest. Piano adaptation by ? (Braunschw., n.d. (1832), plate no.207, lithogr. frontisp. portrait, title and score, contemp. hcalf w. gilt green letterpiece on frontcover, obl. 8vo. Vaguely dampstained in lower and inner margins; upper joint starting) and J.G. BERTELMAN, Missa (The Hague, Fr. Beuster, 1836, entirely engr. full score, with piano score, contemp. giltlettered hcalf, obl. 4to. Joints and corner rubbed, otherwise fine).
- Three vols. partly waterstained in lower outer (mainly blank) corner; otherwise a good set, occas. w. sl. foxing.
= With SIGNED dedication by Stockhausen on first free endpaper.
Stockhausen, K. Texte zur Musik. Vol.7-10. 1984-1991. Kürten, Stockhausen-Verlag, 1998, 4 vols., orig. unif. boards.
= Band 7: I Neues zu Werken vor Licht, II Zu Licht bis Montag, III Montag aus Licht. Band 8: IV Dienstag aus Licht, V Elektronische Musik. Band 9: VI Über Licht, VII Komponist und Interpret, VIII Zeitwende. Band 10: IX Astronische Musik, X Echos von Echos.
AND 7 others by/ on the same, i.a. Kompositorische Grundlagen Neuer Musik. Sechs Seminar für die Darmstädter Ferienkurse 1970 (Kürten, 2009, orig. boards).
= The super-abundance of opera companies and concerts in The Netherlands was sharply criticized by Matthijs Vermeulen on occasion of the final concert listed above: "Wij zullen langzamerhand moeten gaan denken, dat men ons voor den mal houdt. Er bestaat eene Nederlandsche Opera, een Lyrisch Tooneel, er bestaat eene onderneming van Pauwels, welke alle drie opera's geven. Daarbij geeft het Concertgebouw nog opera's, Kee van Zanten geeft opera's, Koeberg geeft opera's, Von Gerlach graast het veld af met opera's, de Wagner-Vereeniging, de Fransche Opera - alles geeft opera's en nu is er nog eene Amsterdamsche Opera-Vereeniging bij gekomen, waarvan niemand wist wanneer ze was opgericht of dat ze bestond.
Met de dirigenten gaat het juist zoo. De heele wereld dirigeert en over een paar jaren zal de reputatie van Mengelberg geen goed inkomen per jaar meer waard zijn. Koopman vertelde me, dat er alléén voor de vacature Richard Heuckeroth stapels sollicitaties waren binnengekomen. Stapels... en ik heb hem onmiddellijk geloofd. Het is een epidemie, welker omvang men 't best kan schatten uit het feit, dat zelfs de tenor Louis van Tulder koren en orchesten dirigeert, dat ik onzen collega Theo van der Bijl hier ontmoet aan het hoofd van de Amsterdamsche Opera-Vereeniging.
Het is onze collega, de muziek-criticus van De Tijd, die aldus profiteert van de prachtige gevolgen der Zweedsche heil-gymnastiek en heil-massage, en van de vrijgeleiden, welke het universeele dilettantisme verstrekt aan de onbelangrijkste menschen, die men desnoods alle menschelijke en goddelijke eigenschappen wil toekennen behalve de eigenschappen van den kunstenaar. (...)"
- Top of dustwr. spine worn/ chipped.
Quispel, G. Valentinus de gnostinus en zijn Evangelie der Waarheid. Ibid., idem, 2003, 145p., orig. cl. w. dustwr. Het Evangelie van Thomas. Ed. G. Quispel. Ibid., idem, 2004, 380p., orig. cl.
= Texts and Studies published by the Bibliotheca Philosophia Hermetica 2, 8 and 10.
AND 10 others in 14 vols., i.a. G. QUISPEL, Makarius, Das Thomasevangelium und Das Lied von der Perle (Leyden, 1967, orig. cl.) and The Nag Hammadi Library in English (ibid., 1996, 4th ed., orig. boards).
- Loosening; a few markings in pen and ink at the end; a few scattered stamps. Backstrip partly worn away; backwr. loose and frayed.
AND 1 other: IDEM, Subjekt-Objekt (Berlin, 1951, reissue, orig. cl.).
- Fine set. = The standard scientific edition of Erasmus' collected works.
- First vol. w. owner's entry.
AND 2 biographies of Hegel and Kant, both publ. by Cambridge Univ. Press, 2000-2001, orig. unif. cl. w. dustwr.
- Year 3 waterst., binding worn/ dam. and rebacked.
= With contributions by i.a. Walter Benjamin, Nikolai Berdjajew, Ernst Simon and Eugen Rosenstock.
- Spine sl. rubbed, otherwise fine. = Schadd 53 (" (...) 1000 copies printed").
- Spine-ends and corners parlty rubbed/ sl. worn.
= In total 13 vols. of the intended 16 were published (vol. 7, 8 and 12 were never published).
= The program and poster of the first happening organized in Amsterdam. The happening on December 9, 1962 was organized by Melvin Clay, Frank Stern and Simon Vinkenoog at the workshop of Rik van Bentum at the Prinsengracht 146, Amsterdam. The name of the happening is a pun on the first Dutch televised fund raiser "Open het Dorp" (Open the Village) and the funeral of princess Wilhelmina. Contributors to the program were Simon Vinkenoog, Rik van Bentum, Melvin Clay, Jan Cremer, Robert Jasper Grootveld, Bart Huges, Jean-Jacques Lebel, Jean-Pierre Moulin, Frank Stern, Mike Lorsch and Cornelis Bastiaan Vaandrager. Other people were mentioned on the poster, but probably not all were there, i.a. Allen Ginsberg, Johnny van Doorn, Neal Simon, Ilse, Vince Taylor, Donald Jones, Lucia, Maxim Hamel, Brigitte Bardot and Tony Negenman. The program shows the first appearance of the Provo symbol (apple with stalk and dot), the Gnot apple. Gnot being a composition of God and Genot (God and Pleasure), designed and developed by Robert Jasper Grootveld and Bart Huges. Cf. Wim Beeren et al., Actie, werkelijkheid en fictie in de kunst van de jaren 60 in Nederland, p. 54-58. SEE ILLUSTRATION PLATE VI.