= Provenance: the collection of Professor Dr Karin von Maur, sold at Christie's in 2021.
- Frontwr. trifle yellowed along edges.
= The frontwrapper with central medaillon printed in black, surrounded by 24 punctures, signed "L Fontana 64" in the print. Ruhé/ Rigo p.205: "The original design, ink on paper with punctured holes, 26x20 cm., was sold in the auction 'The Henk Peeters Collection', at Sotheby's, Amsterdam, June 11, 2001."
- Sl. yellowed.
= "De Hongaarse aanhangers van het nationaal-socialisme, de Pijlkruizers, traden aan het eind van de jaren dertig steeds brutaler op. Zoltán Forrai, die inmiddels in Hongarije een bekend tekenaar en journalist was, verliet zijn land en kwam, na een verbrijf in Joegoslavië, in maart 1939 in Nederland aan. Hij kende het land niet, maar hij wist dat het in de Eerste Wereldoorlog Hongaarse kinderen had opgenomen. Via Nederland wilde hij dan proberen naar Canada of de Verenigde Staten te komen. Maar hij bleef in Nederland, maakte hier de Duitse bezetting mee, leerde zijn vrouw kennen en kreeg ook de Nederlandse nationaliteit. Een Hongaarse Nederlander - of een Nederlandse Hongaar - die in een lang en arbeidzaam leven veel tekende, schreef en fotografeerde. Een man met een wonderlijke levensloop die het grootste deel van de twintigste eeuw van nabij meemaakte en er notitie van genomen heeft." (introduction to K. VAN WERINGH, Zoltán Forrai. Portret van een veelzijdig kunstenaar (Amst., exhib. cat. Prentenkabinet Rijksmus., 1988)).
- A few chips; browned.
AND 2 other black chalk drawings, a portrait of a child and a woman.
= Identified[?] on a ticket on verso of frame. Nothing could be traced of the artist.
- Browned; a few small (water)stains.
= Unique copy, presented to Ton and Dobs van Dijk/ Galerie Petit (Amst.) on their 35th anniverary. With contributions by i.a. H. Andringa, H. and Th. Daamen, L. de Haas, L. Heidendael, J. Hermkens, R. Homan, F. de Jong, C. Kleekamp, J. Kuiper, T. de Laat, H. van Liempt, P. van Poppel, R. van Rossem, H. Sanders, W. Schönfeld, T. Thijsse, J. Vegter, L. van Vlijmen and R. Weijburg.
- Large tear in upper part, partly closed; hole in lower margin, partly just within the image
= Georgiev studied under Peter Halm and Angelo Jank (member of the Munich Sezession) in Munich, around 1900. Especially Jank is known for his Jugendstil illustrations. This drawing was probably created in that period.
= Provenance: acquired by the present owner at Christie's Amsterdam, December 2002. WIith the owner's ticket ("Eigendom van W. Ladage") from the orig. frame pres. SEE ILLUSTRATION PLATE XVII
- Closed tears in lower margin (affecting image); sl. surface dam. (silverfish), affecting image; sl. yellowed/ dustsoiled. Verso expertly doubled w. thin Japanese.
= Provenance: the collection A.M. van den Broek. Sold in auction Paul Brandt, ±1979. SEE ILLUSTRATION PLATE XVII.
- Horizontal fold. Otherwise fine. = SEE ILLUSTRATION PLATE XVIII.
- Annot. in upper left blank corner erased. = SEE ILLUSTRATION PLATE XVIII.