- Bookplate on verso frontwr. Spine sl. sunned.
= One of 48 Roman numb. copies w. wrs. "van Indiaas papier uit Antwerpen".
Idem, Keulen, M. van, and Komrij, G. Drie Mannetjesputters. Amst., De Arbeiderspers/ Scheltema Holkema Vermeulen, 1977, 4 textvs., 3 plates with portraits of the authors by S. WOLDHEK, printed in 550 numb. copies, loose as issued in orig. stiff paper portfolio, 4to (sl. creased). Hart, M. 't. Anton Korteweg op de brug en andere gedichten, of: Hoe een succesvol auteur van gedachten kan veranderen. Utr., n.publ., 1983, 12 lvs., printed in 10 numb. copies, loose in orig. stiff paper portfolio, 4to.
- Portfolio sl. worn at extremities and w. bookplate on verso. Otherwise fine.
= Rare. Includes a facs. print of two letters sent by the author to Eric and Hans (of De Roofpers(?), dated 2 November 1978 and 20 June 1981) including 7 poems, of which 5 were never published: "(...) ik zou je dringend, ik kan ook zeggen, smekend, willen verzoeken: verscheur de gedichten die je van me hebt. Ze zijn echt niet goed genoeg voor publikatie, het zijn jeugdzonden die het beslist niet verdienen in een mooie uitgave bij de Roofpers te verschijnen en ik zou het ook diep treurig vinden als die gedichten later, als ik bijvoorbeeld dood ben, alsnog zouden verschijnen, want ja, dat zijn ze absoluut niet waard."
AND a duplicate of the first work in normal wrs.
= All from Die Weise von Liebe und Tod des Cornets Christoph Rilke (1994, published by In de Roozetak/ J. Souverein).
WITH: various sm. publications by In de Roozetak, i.a. prospectuses; an AUTOGRAPH SIGNED postcard by Kurt Löb discussing a (photographic) reproduction of an illustration for Kostbaar Stof by K. PAUSTOVSKIJ (1994) and ±20 photographs of an exhibition of works by i.a. Eva Hašková and Adolf Born.
- First and final blanks trifle foxed. Wrappers frayed and sl. soiled; spine-ends sl. dam.
= Copy printed on handmade Roma-paper. With manuscript signed dedication by G.H. 's-Gravesande (pseud. of G.H. Pannekoek) to Jan Greshoff: "Voor Jan dit boek dat hij verzorgde, maar waarvan hij geen exemplaar meer bezit, van zijn ouden vriend Hein. Kijkduin, 14 Juni 1933". And with manuscript signed dedication by Jan Greshoff: "Hein Pannekoek weet, als ik, dat dit boek thuis hoort in de collectie van den Grooten Kenner en Minnaar van het Boek: Bob Nijkerk. Voor Bob op zijn veertigste verjaardag [sign.]".
- A few scattered sm. stamps and annots. in col. pencil and pen; last few lvs. w. browned inner margins; new endpapers. Remnants of paper tickets on backcover; board edges sl. rubbed.
= With AUTOGRAPH SIGNED DEDICATION to Ostap Ortwin (Polish Jewish literary critic, murdered by the nazis in 1942) on htitle and w. the latter's owner's entry on title-p.
= Van Pulp tot Pléiade WFH 227.01; Janssen/ Van Stek 478.
- Without the 8p. introd. "Spinoza's Tractatus politicus" by T. Goedewaagen. Occas. trifle foxed.
Rossetti, D.G. Hand and Soul. Ibid., idem, 1929, 28,(2)p., printed by S.H. de Roos in his specially designed "Meidoorn" type in black and red in 125 numb. copies, later plain limp cl., large 8vo.
= With the orig. prospectuses loosely inserted.
= With the orig. prospectus loosely inserted. Heuvelpers no. 2; printed with use of De Roos' Meidoorn-type.
- Frontcover first folder (sl.) yellowed. Otherwise fine.
- Hinges sl. weakening.
- Cl. portfolio loose(ning) at spine-ends.
= I.a. W. KUSTERS a.o., Vier componisten op zoek naar een dichter (1991, orig. wr.); Dick Hillenius over Herman Hertzberger over Dick Hillenius (2007, orig. wr., slipcase) and F. BUDÉ, Navarra (1991, ills. by G. de Bontridder, orig. wr.).
= Prints by Fred Bervoets, Veerle Dupont, Frank Maieu, Pol Mara, Wilfried Pas, Paul van Hoeydonck, Jan Vanriet and poems by Patrick Conrad, Herman De Coninck, Marcel van Maele and Eddy van Vliet. Printed on occassion of the 750th anniversary of St.-Elisabethgasthuis, Antwerp.
- Remnants of sellotape on spine-ends.
AND 4 others by the same/ The Diapure Press: J.E. DIAMOND, Doggerel (1941, tipped-in ills., printed in red, green and black, orig. wr.); Is there a Santa Claus? (1952, printed in green and silver in 100 copies, orig. wr.); A String of Blue Beads (1953, printed in 100 copies, orig. wr.) and Out of the Past (n.d., printed in green, silver and black, orig. wr.). - WITH ±20 (sm.) publications, i.a. by The Aliquando Press (Toronto, 2x), Typographeum (Francestown), Black Squirrel Press (Ottawa, 2x), and several prospectuses (1863-±1990).
= 1. H.H. TER BALKT, Loden Gansje van het Ganzenbord; 2. W. KUSTERS, Ballade van de Palfrenier (w. prospectus); 3. J. HAMELINK, Nieuws uit de tunnel ; 4. S. BECKETT, Arènes de Lutèce, w. Dutch transl. H. Tentije (w. prospectus); 5. H. VAN DE WAARSENBURG, Het boothuis te Laugharne; 6. E. VAN VLIET, Tewaterlating (w. prospectus); 7. F. BUDÉ, Kreeft; 8. W. VAN TOORN, De aardse republiek; 9. B. SCHIERBEEK, Voor Lucebert zijn verjaardag, zijn prijs, zijn feest; 10. M. KNEEPKENS, De hagedissen; 11. R. VAN DER HOEK, Komplot van de deuren/ Dag der kasten; 12. H.C. TEN BERGE, De laatste modernist; 13. H. CLAUS, Nenia, voor Herman de Coninck. "De Tand des Tijds is een twaalfdelige reeks poëziebladen, waarvan er dertien in een dozijn gaan (...). Dit extra deel wordt aangeboden aan de dichters, de medewerkers en de geduldige afnemers van de delen 1-12 (...)" [colophon]).
= Published on occasion of the 20th anniversary of the Dutch private press In de Bonnefant for Hans van Eijk. Comprises publications by i.a. Frans den Breejen (Mikado Pers), Lizanne and Ronald Breugelmans, Rob Cox (Veerpers), René Hesselink (Hinderickx & Windrickx), Jan Keijser (Avalon Pers), Frans de Jong, Ger Kleis (Sub Signo Libelli), Ser J.L. Prop, Ferrie van Ramele, Jaap Schipper (Statenhofpers), Hester Verkruissen, Doortje de Vries (Eikeldoorpers), Dick Wessels (Het Gonst) and Pim Witteveen (Breukenpers).
= One of 50 copies signed by the artist and marbler.
Barlow, D. Bullrushes. Ibid., idem, 1995, 33p., woodengr. ills. by A. RAVENSCROFT, printed in 175 numb. copies, SIGNED by the author and the artist, orig. wr. - WITH ±35 small publications, mostly prospectuses.
- Newspaper clipping mounted on verso final blank. Binding rubbed and chafed.
= Sarkowski 186D. Contains woodcuts after the ed. Venice, 1492.