= Lot of 4 identical impressions, all similarly signed etc. in pencil. All fine.
- Formerly rolled w. some creases.
= Not in Jef Diederen, Het grafisch oeuvre 1950-2000.
Corver, L. (b.1955). (Abstract composition). Large col. etching and aquatint, 57,5x69 cm., signed "Lily Corver 1988" and "e.a." in pencil.
- Sl. yellowed in blank margins. = Jef Diederen, Het grafisch oeuvre 1950-2000, no.25.
AND ±25 others, i.a. prints and drawings by H. EVERTZEN, R. EXEL, L. GERDING (11 brush and black ink drawings), G. GERRITS, PH. GRISEL, K. HOMAN, J. HOVING and HENNEQUIN.
- With added margins of Japanese paper.
= Presentation copy from the collection of the architect H.P. Berlage, with his owner's stamp on verso. Braches 925; Y. Brentjes, Dwalen door het paradijs. Leven en werk van G.W. Dijsselhof (1866-1924) (2002), p.190f and ill. 163: "De steendrukpers die Groesbeek het drietal [= G.W. Dijsselhof, C.A. Lion Cachet and Th. Nieuwenhuis] had bezorgd, nodigde niet alleen uit om te experimenteren met behangdessins, ook bracht het de kunstenaars op het idee om maandkalenders te gaan lithograferen. Daarmee werd in 1895 een begin gemaakt. (...). Pas tijdens het eerste jaar van de werkplaats [1898] besluit het drietal gezamenlijk een kalender te vervaardigen. Dijsselhof neemt de maanden januari, april, juli en oktober voor zijn rekening (...). Na eindeloos schetsen, tekenen en drukken besluit hij de dagen van de maand in een rechthoekig kader iets boven het midden van het papier te plaatsen en de omliggende ruimte op te vullen met grillige ranken. Het kalendervlak zelf geeft hij een zwaardere decoratieve rand, die op de hoeken wordt geaccentueerd door siersteenachtige ovalen. De geest van Morris straalt zichtbaar van het papier af. (...).".
AND a calendar leaf "Februari" by C.A. LION CACHET for the same calendar and a calendar leaf for February, 1896 by T.W. NIEUWENHUIS.
- One dam.; the rest trifle yellowed/ occas. sl. frayed.
- Trifle yellowed; vague creases in lower blank corners.
= With MONOGRAMMED DEDICATION in pencil in lower blank margin: "for Lisbeth [sic] Brandt-Corstius with many thankx. J.D. 1971". SEE ILLUSTRATION PLATE IX.
= Provenance: the collection of Liesbeth Brandt Corstius and Kees Broos.
- Browned. = Rare early work.
Idem. "Kamperfoelie". Lithograph, 24x29,2 cm., signed "Aart van Dobbenburgh 1922", titled and "12/30" in pencil, monogrammed and "22" on the stone.
- Browned; waterstain in lower left corner.
AND 2 other lithographs by the same, i.a. "Straatje" (1926).
= With a collector's mark "NG" (or GN) on recto (not in Lugt).
AND a small drypoint by GRETA DELLEANY.