- A= I.a. by T.A. STEINLEN, GAVARNI, E.J. PIGAL and J.J. GRANDVILLE (w. defects).
- All w. old middle-fold and strengthened w. parts op paper in the middle; vaguely waterst.
= Possibly after S.M. SANDRART.
= Part of the series The Cryes of the City of London Drawne after the Life.
- Good impression on contemp. paper with ample margins. Tiny wormhole in image; vague central fold; old number in pen in upper blank margin.
= Hollstein 30, unknown edition.
- Upper right corner torn off (just affecting image); old flattened middle-fold; two small tears in left margin.
= New Hollstein 334.
- Trimmed rather close to the borderline; some creases; one sm. tear in lower margin, just reaching caption.
= Hollstein 1358, only state.
- All trimmed (close) to the borderline. = Hollstein 1426, 1433 and 1435. The 2nd state (of 2).
= From B. RICCI, Triumphus Iesu Christi crucifixi (Antwerp, 1608). New Hollstein 1859-1864, 1869-1884, 1886-1893, 1899, 1900, 1906 and 1907. All first state of 2.
- Fine, w. ample margins.
= From an unidentified edition of Thesaurus novi Testamenti elegantissimis iconibus expressus continens historias atque miracula doni nostri Iesu Christi. New Hollstein 292 and Mielke 50, 2nd state of 2.
AND 4 other engravings from the same work by the same, HANS COLLAERT II, P.J. FURNIUS and J. WIERIX.
- Partly foxed. = Delteil 7 (2nd state of 3); Beraldi 7, the 2nd state (of 4).
- Mediocre copy. Lacks portions of upper left and upper right corner w. loss of image; old flattened middle-fold; sl. foxed; some small closed tears/ chips. Sold w.a.f.
= Hollstein 1.
- Tipped at all 4 corners onto paper mount.
= Very rare print, only one copy traced (sold in our auction of november 1996). Not known to Hollstein. "Tot nu toe weten we van het bestaan van slechts één prent van Crussens (...). Mogelijk gaat het om een unicum. Voorgesteld is een wijdbeens staande boer, die in zijn rechterhand een fiasco (een Italiaanse wijnfles) vasthoudt. Onder de afbeelding bevindt zich een tweeregelig vers in het Nederlands en (in een enigszins gewijzigde vertaling) in het Frans. Daarboven staat "Smolca", een woord waarvan niet bekend is wat wordt bedoeld. Vermoedelijk is het een eigennaam, die betrekking heeft op de afgebeelde figuur. Misschien heeft Crussens hem verkeerd gespeld en had er eigenlijk Svolta moeten staan, het Italiaanse woord voor kromming of bocht. De voorgestelde zou dan een commedia dell'arte-achtige figuur kunnen zijn. Dit type boer (...) gaat in grote lijnen terug op een serie etsen van Jacques Callot (1592-1635) uit ca 1616-22 met misvormde dwergen (...)." (Delineavit et Sculpsit 22, p.16).
- Good impressions on 18th cent. paper w. ample margins.
= Hollstein 1, 3, 4 and 6, all prob. 2nd state (of 3). SEE ILLUSTRATION PLATE XCVIII.
- Sl. browned/ sl. foxed. = Delteil 122, the 8th and final state.
AND 12 other etchings, incl. bookillustrations, i.a. by the same (2x), A. APPIAN, K. BODMER and F. BONVIN.
= Delteil 87.
AND 3 other etchings, i.a. E. EDWARDS, "Parc à Richmond (Angleterre)".
= Delteil 140.
- Each w. sm. number added in pen and ink in lower right corner.
= Hollstein 617/ 618/ 620/ 623, the 2nd state (of 4).
AND 3 other biblical prints, i.a. by GOUWEN after PICART.
- Trimmed on/ outside the borderline; weak vertical central crease; prob. professionally cleaned.
= Part of the series of 12 landscapes. New Hollstein (Doetecum family) 225, 1st state of 2.
- Fine contemp. impression, on paper w. grapes [!] watermark; small/ thread margins/ cut to the image. A few vague brown spots in corners and lower margin.
= Hollstein, Dolendo 5; New Hollstein, Van Mander 34. The 2nd state (of 2), with the adress of C.J. Visscher.